Designer: Fabio Fazio

“Stone, natural material that comes from the earth, irregular, imperfect, unique, fascinating and never the same.  Stone is an everlasting and unforgettable material”.

Fabio Fazio

In the textures designed by Fabio Fazio natural inspiration transforms into object-based collections.  Where material meets high-density plastic.  It is not about style and reality but it is about shape, colour and material that reflect emotion and sensations of natural environment that surrounds us.

It is characterised by sophisticated stonework which blends with the veined weaves.  The textures are a vision of emptiness and fullness, of waves and incisions.

Designer: Fabio Fazio

“La pietra, materiale naturale proveniente dalla terra, irregolare, imperfetta, unica, affascinante e mai uguale a se stessa. La pietra come materiale della durata e della memoria.”

Fabio Fazio

Nelle texture progettate da Fabio Fazio i motivi di ispirazione naturale si trasformano in segni materici. Un segno che è tutt’uno con la materia e dalla fortissima densità plastica. Non si tratta di una realtà descritta e ricondotta a puro stile, ma di forma, colore e materia che trasmettono l’emozione e il sentimento della natura.

Caratterizzate dalla sofisticata lavorazione delle superfici che interagisce con le trame delle venature lapidee, le texture sono una narrazione continua di pieni e di vuoti, di onde e di incisioni.